NFORCE audio i debian z 2.6.x

Witam

mam plyte glowna oparta na chipsecie Nforce 2 ultra 400 z zintegrowana karta dzwiekowa. od pewnego czasu mecze sie z dzwiekiem 6 kanalowym (jak dota pod linuxem udalo sie mi zrobic zaledwie 4 kanaly). sprawdzalem sterowniki dostepne w jadrze 2.6.x w "architekturze" alsa i walsnie tam dalo sie zorbic 4 kanaly. ostatnimi czasy zostaly wypuszczone oficjalne sterowniki producenta wspierajace jadra z galezi 2.6 jednake ze nie moge sobie z nimi poradzic. w jadro wkompilowalem na stale obsluge oss skompilowalem i zaladowalem modul nvsound a w programie nvaudio dalej nie wykwyra mi karty.

komus udalo sie uruchomic zintegorwana karte z tymi sterownikami?

a moze ktos zrobil 6 kanalowy dzwiek bez uzycia tych steronikow ?

prosze o wszelka pomoc i porazy za ktore z gory dziekiuje.

pozdro