karta graficzna

Witam,
mam problem z kartą graficzną (3dfx Voodoo Banshee - wiem, stara jak
świat). Ale dla mnie była ona idealna. Teraz padła (tzn. działa, ale w
kratkę, raz na obrazie są wyświetlane dziwne paski, albo obok kursora.
Innym razem obraz się prawie wcale nie odświeża, tzn. np. kiedy w Gnome
otworzę menu, pojawia się ono. Kiedy wybiorę z niego jakąś opcję, to
program się uruchamia, ale menu nie znika. Kiedy zamknę jakieś okno, to
ono też nie znika. Ale np. teraz wszystko działa zupełnie w porządku.

Mam teraz pytanie - czy to na bank karta padła?
I drugie - jaką karte kupić sobie zamiast tej. Chodzi mi przede
wszystkim o to, żeby była cicha (Banshee nie ma wiatraczka).
Myślałem o Radeonie 9200SE lub 9550. Jak działają one pod Debianem?

pozdrowienia
Kamil

--
Kamil Leszczuk