Sarge + Fluxbox + Antialiasing + pliterki

Witam,

Zainstalowałem fluxbox 0.9.9.1 z pakietów wersji testing.
Chciałem trochę podrasować wygląd, ale sprawa kuleje jak idzie
o czcionki. Mam w zasadzie pełen zestaw pakietów z czcionkami
dla X'ow, Gnome nie narzeka absolutnie, wsio działa.

Poszperałem sporo w sieci i połowicznie sprawa się rozwiązała.
Uzyskuję czcionki polskie np. helvetica w menu itp. po skonwertowaniu
pliku menu do iso8859-2 (takie mam locale też).
Ale gdy włączę antialiasing to pliterki szlag trafia.
W ogóle jakby następowała podmiana czcionki na inną, nie mam pewności
ale taką tahoma-verdana, i sporo większą.

Ciekaw jestem czy komuś udało się zwalczyć tego typu problem ?

Krótko: jak uzyskać odpowiednio kodowane polskie litery
w elementach fluxboxa z antialiasingiem ?

Z góry dzięki i pozdrawiam.

--
Mateusz Łoskot, mateusz (at) loskot (dot) net
Registered Linux User #220771, Debian (Sarge)