Re: szybkość X-ów i całej reszty.

User Grzegorz Ganczarczyk wrote::
Witam serdecznie . Mam pytanko do grupowiczów , czy istnieje jakiś w
miare prosty sposób ,( poza kompilacją jądra i innych troszke cieżkich
na początek zabawy z Debianem rzeczy)

Naucz się kompilować jądro, wyjdzie Ci to na zdrowie. Tu masz opis
jak to zrobić metodą tradycyjną i metodą Dbian'ową.
Ja wolę tradycyjną, ale Debian'owa daje większą możliwość automatyzacji itp.

http://www.debianusers.pl/article.php?aid=10

> na przyspieszenie działania X-ów
, X działaja z "lekką" zwłoką i zastanawiam sie co może byc przyczyną
.Debian SID AMD II K6 256 ram-u ..
> powinno chyba chodzic ciut szybciej ?

Szybciej wolniej to odczucia mocno subiektywne, więc mówiąc
że coś powinno chodzić ciut szybciej nie dajesz konkretnej informacji.
Po drugie wg. mojego doświadczenia X'y są wolniejsze od GUI MS Windows,
ale za to dają większe możliwości. X-Window jest to architektura sieciowa, client-server, oparta o protokół sieciowy więc tutaj działa to wolniej bez wątpienia, aniżeli GUI realizowane w MS Windows (mowa o GDI, nie DirectX, OGL itp.).

Na uruchomienie zwykłego xterma musze zaczekać około 3 sekund ..jest
szanasa to zmienic ?

Mam w laptopie 320 MB Ram, PIII 700MHz i używam Gnome (wiem, szybciej by chodziło z fluxbox'em, ale lubię) i na uruchomienie terminala Eterm czekam 2-3 skundy. To normalne i nie ma co przesadzać z tym oczekiwaniem że w nanosekundach odpali Ci się program. Podobnie Mozilla uruchamia się wolniej (bez szybkiego startu). Chyba aż tak Ci się nie spieszy.

Za to w porównaniu do MS Windows drastycznie mój Debian przy pracy w Gnome obniża ilość używanej pamięci (bez swap). Zaraz po uruchomieniu Windows 2000 Professional, gdzie nie ma uruchomionych programów poza niezbędnymi serwisami (niewiele) oraz antywirem McAfee mam na blacie 150-160MB !!! Na starcie. A w Linuksie, teraz np. mam Mozillę (parę tabów ze stronami, Kurier Poczy bo odpisuję) i jeden Eterm i mam zużycie 110MB RAM, 0 MB SWAP'a. Samo zarządzanie pamięcią w Linuksie jest też wydajniejsze, zwalnianie, przydzielanie, system się nigdy z tego powodu nie ksztusi.

Do trybu tekstowego nie mam zastrzeżeń , kewstia x-ów tylko

Wg. mnie mówią że 3 sek. to dużo, po prostu przesadzasz ;-)
Fakt, wpisująć polecenie cmd w Windows Start> Uruchom <ENTER>
konsolę dostaniesz 2-3 razy szybciej, ale nie porównuj konsoli w Windows z terminalem w Linux. Terminal daje Ci powłokę, którą musi uruchomić, daje Ci gadżety powłoki (np. dopełnianie nazw), w czasie startu uruchamia kilka(naście) skryptów np. .bashrc, .profile itp.
Więc to się musi uruchomić, i to nie jest kwestia X'ów.
A konsola Windows to tylko prosty i toporny interpreter poleceń, bez
najmniejszych bajerów jak choćby ładne kolorowanie listingów
katalogów.

Trzeba trochę przeanalizować problem. W Linuksie nic się nie dzieje bez przyczyny (lub zgody root'a), w przeciwieństwie do... ;-)))

Mateusz Łoskot, mateusz (at) loskot (dot) net
Registered Linux User #220771, Debian (Sarge)