Re: szybkość X-ów i całej reszty.

On Sun, 24 Oct 2004 08:58:37 +0200
Grzegorz Ganczarczyk <ele26106@go2.pl> wrote:

> Witam serdecznie . Mam pytanko do grupowiczów , czy istnieje jakiś w
> miare prosty sposób ,( poza kompilacją jądra i innych troszke cieżkich
> na początek zabawy z Debianem rzeczy )  na przyspieszenie działania X-ów
> , X działaja z "lekką" zwłoką i zastanawiam sie co może byc przyczyną
> .Debian SID AMD II K6 256 ram-u .. powinno chyba chodzic ciut szybciej ?
> Na uruchomienie zwykłego xterma musze zaczekać około 3 sekund ..jest
> szanasa to zmienic ?
> Do trybu tekstowego nie mam zastrzeżeń , kewstia x-ów tylko
>
> Pozdrawiam i dziekuje za sugetie

Może najpierw jeszcze napisz, jakie masz środowisko graficzne, jaką kartę i jaką prędkość procesora.

U mnie na Cel 800MHz/128MB RAM Gnome chodziło całkiem przyzwoicie, ale prawdziwego "kopa" widocznego gołym okiem system dostał po dopięciu jeszcze 256RAM (hehe, na windzie prawie nic się nie zmieniło :)

Co do przyspieszania bez kompilacji jądra itp, jedyne co mi przychodzi na myśl to może dyski nie chodzą dma.
Zainteresuj się narzędziem hdparm (man hdparm) tylko przeczytaj w manualu zanim coś zrobisz :)
Ponadto im szybciej nauczysz się kompilować jądro tym lepiej. To w cale nie jest takie trudne, trzeba tylko chcieć :)

Pozdrawiam.
Piotrek.