Problem z dźwiękiem...

Witam!

 Eh dzisiaj miałem ambicję żeby uruchomić sobie artsa w moim kde 3.3.0 . (w
koncu dzialajacy system to zły system ...) gdzies przeczytalem ze nalezy
zmienic prawa dostępu wszystkim plikom w katalogu /dev . wiec wzialem i
ustawilem wszystkim praktycznie rwx dla user,group i others. i co sie stalo?
chcialem zaladowac X'y a tu /dev/null permission denied... dzialaly tylko dla
root'a. jednak z tym sobie poradzilem - chmod 666 /dev/null i po klopocie.
odpalam x'y,xmms'a , a tutaj mi pisze ze nie moze otworzyc zadnego pliku z
dzwiekiem. Wydaje mi sie ze cos pochrzanione jest przez mnie z tym dostepem.
Czy wie ktos moze jak zmienic prawa dostepu plikow /dev aby dzwiek dzialal ?
czy moze trzeba przekompilowac jadro zeby odzyskac te prawa dostepu jak
byly ? Zaznaczam ze dla root'a dziala xmms. Mam jajko 2.4.27.

Z gory wielkie dzieki za kazda pomoc!

ML