Re: Tekstowy LCD na HD44780 ... jak to podlaczyc ?

On Tue, 19 Oct 2004 19:29:16 +0200, [LocK] <lock2oo2@o2.pl> wrote:
> Witam
>
> Od pewnego czasu jestem posiadaczem tekstowego wyswietlacza lcd na
> sterowniku HD44780. niestety nie moge go zmusic do wspolpracy z
> debianem. do wyswietlacza przylutowalem kabel lpt "sposobem na winampa"
> (http://lcdproc.sourceforge.net/docs/current-user-html/c429.html#HD44780-CONFIGURATION).
> podlaczylem pod port lpt i +5v, pokazaly sie mi sie dwie czrne linie
> (prawidlowo). nastepnie przystapolem do edycji konfiga od LCDd
> (ustawilem prawidlowy port LPT itp), zadowolony z siebie uruchamiam
> [...]

Do tego chipsetu jest masa dokumetnacji w sieci wliczając dokładną specyfikację.
Podłub gdzieś i napisz prościutki programik w C do wyświetlania choćby
Hello World,
"na chama" pisząc pod adres portu LPT.

Będziesz wiedział czy dobrze zlutowałeś to do kupy, czy jest to kwestia ustawień
programu, który próbujesz odpalić.
Aczkowlwiek nawet przy pomyleniu parametrów w stylu liczba linii
i liczba znaków w linii powinien cokolwiek wyświetlic.

--
Regards
Karol Krzak