Re: net w sarge

On Wed, Oct 20, 2004 at 11:56:20AM +0200, skalag@op.pl wrote:
> chcialem zainstalowac serga z obrazu net instal.i zaczely sie
> problemy.on wykrywa sobie polaczenie dhcp gdzie ja mam statyczne ip.

Gdy mu się nie uda, to prosi o podanie statycznych danych.

> wiecie moze jak postawiac  ip,dns i maske podsieci?

Najlepiej po napisaniu na kartce zwinąć ją w rulonik. Wtedy powinny dać
się postawić
:-P

> jakby ktos mogl mi mnapisac komendy dla moich parametrow bede wdzie3czny.
>
> ip:192.168.24.24
> dns: 192.168.24.1
> brama:255.255.252.0

Najpierw na wszelki wypadek wydaj komendę:

ifdown eth0

Następnie wpisz do /etc/network/interfaces takie cóś:

auto eth0
iface eth0 inet static
        address 192.168.24.24
        netmask 255.255.252.0
        gateway 192.168.24.1

I w końcu odpal:

ifup eth0

Co do DNS, to do: /etc/resolv.conf

search ds14.agh.edu.pl
nameserver 192.168.24.1

Nie wierzę, że w Kapitolu nikt nie wiedział :->

> jakim narzedziem(najlepiej graficznym) mozna konfigurowac siec w sargu?

gvim
]:->

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216