Problem z SB live!

Cześc !
	Jestem newbie wiec nie wiem zbyt wiele ale dotąd nie mialem problemów z
kartą dźwiękową.
	Zainstalowałem czytsy system z woody'ego a reszte przez apt z sarge'a,
ale nie moge uruchomic dźwięku.Po uruchomieniu KDE pojawia się
komunmikat /dev/dsp (permission denied)i koniec  - dźwięk nie dziala.
Próbowałem przez sndconfig i karte wykrywa i nawet odtwarza próbkę
dźwięku ale dalej nic .Acha po wpisaniu insmod emu10k1 - module already
exists, czyli powinno być wporządku. Bardzo proszę może mi ktoś podpowie
co moge z tym zrobić bo na debian.pl najlepszym pomysłem było kupienie
innej karty:)

Pozdrawiam.