Re: Instalacja Sarge

On Mon, Oct 18, 2004 at 04:21:44PM +0200, Mateusz wrote:

>  Dosyłam troszkę linijek, wszystko co powyżej było, wygląda normalnie
>
>  ATIIXP :IDE controller at PCI slot 00:14.1
>  ATIIXP : chipset revizion 0
>  ATIIXP: not 100% native mode: will probe irqs leter
> 	ide0:BM-DMA at 0x8060-0x8067, BIOS SETTINGS hda: DMA hdb:pio
> 	ide1:BM-DMA at 0x8068-0x806f, BIOS SETTINGS hdac DMA hdd:pio
>  hda: Fujtsu MHT2040AT PL, ATA DISK drive
>  unable to handle kernel paging request at virtual adress cc83a097
>
>     *ode = 01234067

Wygląda na to, że krzaczy się przy ładowaniu jakiegoś modułu, więc albo
jest błąd w jądrze, albo problem ze sprzętem, tudzież systemem plików.
Pierwsze co teraz powinieneś zrobić, to spróbować zidentyfikować który
moduł sprawia problemy. W tym celu musisz dostać się do shella po
załadowaniu initrd (initial ramdisk), a przed uruchomieniem skryptu
automatycznie ładującego moduły. Zazwyczaj skrypt linuxrc (który jest
automatycznie startowany z initrd) daje parę sekund na depnięcie enter,
i właśnie o to chodzi. Jeśli w Twoim przypadku nie widać żadnego
komunikatu w stylu "Press ENTER now to..." (nie pamiętam jak to
dokładnie szło), to daj znać.. spróbuję poszukać czy da się wymusić
jakoś tą przerwę przez parametry ładowania jądra - no chyba że ktoś z
grupowiczów wie..

Kiedy już dostaniesz się do shella, wpisz taka komendę:

while read x ; do echo R: $x ; eval $x ; echo done ; echo ; done < /loadmodules

Powoduje to takie samo ładowanie modułów jak normalnie, ale z
wypisywaniem jaki moduł jest aktualnie ładowany. Jeśl będziesz miał
szczęście, to zobaczysz który moduł powoduje ten brzydki komunikat.

powodzenia,

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216