Re: Zmiana czcionki w konsoli

Mateusz napisał(a):

 > Mój problem jest taki że aplikacje działające w konsoli - chodzi mi
teraz głównie o Rhide'a - wyglądają bardzo słabo pod konsolą. Otoczki menu i całego interfejsu zamiast z lini składają się np: z liter ł' lub tym podobnych dziwnych znaków. Pod X'ami zmieniłem sobie czcionkę w konsoli - ustawiłem sobie Andale - ma polskie znaki i wszystko wygląda super, a na początku nawet mc się w konsoli X'owej chrzaniło. Problem leży w zmianie czcionki w konsoli poza X'ami - rzecz niby prosta ale dla mnie na razie nie do przejścia.

Witam
Zmuszenie RHIDE do dzialania z polskimi fontami moze nie wychodzic z innego powodu. RHIDE odwoluje sie bezposrednio do sprzetu, z pominieciem jakichkolwiek bibliotek (w stylu ncurses). W X-ach dziala, bo tam nie ma wyjscia i nie moze sie odwoilac bezposrednio.

Problem jest w tym, ze RHIDE zaklada, ze kolejnosc znakow w pliku fontu jest taka, jak w DOSie, co raczej nie jest prawda dla czcionki ISO-8859-2. Dodatkowo z tego co pamietam uzywa podwojnych ramek, ktorych chyba wogole w takiej czcionce nie ma (?).

Tak wiec zazwyczaj bez problemu RHIDE dziala tylko z czcionka ISO-8859-1. Mozna sprobowac pozamieniac kolejnoscia znaki w jakiejs czcionce ISO-8859-2 i moze bedzie ok, ale glowy nie dam.