Re: Obciążenie procesora 30% - jak zrobić więcej?

W liście z pią, 15-10-2004, godz. 17:25, Marcin Sochacki pisze:
> - podmontować filesystemy z opcją noatime,

Jakie są konsekwencje? Znalazłem takie wyjaśnienie: "Nie wykonuje
aktualizacji czasu dostępu w i-węźle położonym na tym systemie plików
(np. w celu uzyskania szybszego dostępu do bufora wiadomości, co
przyspiesza działanie serwerów grup dyskusyjnych)." - ale to trochę
enigmatyczne...

> - przetestować inny kernel (np. najnowszy ze stabilnych),

Mam 2.4.24, przejście na 2.6.* ma sens? (w kontekście tego problemu, nie
ogólnie...)

> - pobawić się hdparmem,

Czy można jeszcze coś zmienić gdy ustawienie wygląda tak:

 multcount    = 16 (on)
 I/O support  =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  1 (on)
 nowerr       =  0 (off)
 readonly     =  0 (off)
 readahead    =  8 (on)
 geometry     = 4865/255/63, sectors = 78165360, start = 0
 busstate     =  1 (on)

> - PostgreSQL ma w dokumentacji zalecenia co do tuningu systemu dla baz
>   danych -- warto zastosować,
> - wreszcie pomyśleć, czy nie ma błędu w samej aplikacji lub bazie, np.
>   źle zaprojektowane tabele, indeksy lub też nieoptymalne zapytania.

Postgresa już chyba stuningowałem na maksa. Aplikację przerabiam od
trzech miesięcy i więcej się nie da. Jej kluczowym elementem jest bardzo
duża ilość insertów...

Pozdrawiam,
Marek.

--
Gemino.pl - porównanie cen z ponad 30 sklepów internetowych. Promocje,
porównania, opisy i zdjęcia. Kupuj najtaniej -> www.gemino.pl.