Zmiana czcionki w konsoli

witam!

już prosiłem o pomoc w tej sprawie, dostałem pewne informacje ale sobie nie umiałem poradzić gdyż dopiero zaczynam przygodę z linuxem. Z góry przepraszam za zaśmiecanie listy...

Mój problem jest taki że aplikacje działające w konsoli - chodzi mi teraz głównie o Rhide'a - wyglądają bardzo słabo pod konsolą. Otoczki menu i całego interfejsu zamiast z lini składają się np: z liter ł' lub tym podobnych dziwnych znaków. Pod X'ami zmieniłem sobie czcionkę w konsoli  - ustawiłem sobie Andale - ma polskie znaki i wszystko wygląda super, a na początku nawet mc się w konsoli X'owej chrzaniło. Problem leży w zmianie czcionki w konsoli poza X'ami - rzecz niby prosta ale dla mnie na razie nie do przejścia.

Ściągnąłem sobie console-tools ale niestety mimo że poczytałem trochę to nie umiałem sobie zmienić tej czcionki...

Czy byłby ktoś tak miły i przedstawił mi krokami jak to zrobić (wraz z tym jeżeli trzeba będzie zmienić czcionkę wpisując ścieżkę - gdzie czcionki w linuxie rezydują?). albo poda link do stronki ? przeglądałem różne fora, listy itd. ale nie znalazłem stricte takiego tematu.

dziękuję za każdą pomoc!

ML