ip route add

Mam pytanie co oznaczają weight w tym ustawieniu I co daje ustawienie
większego
Parametru weight.
Mam dwa łącza i czasami jest tak, że ruch wchodzi przez jedno i wraca przez
drugie, co się  (chyba) objawia często lagami i stratami pakietów.

Do połączenie dwóch łączy mam skrypt kończący się tak

ip route add default scope global nexthop via $GATEWAY1 dev $ETHOUT weight 1
\
nexthop via $GATEWAY2 dev $ETHOUT2 weight 1
ip route add default via $GATEWAY1

Czy powinno to być zrobione jakoś inaaczej proszę o jakieś info.

Pozdrawiam
Adam.