Re: Obciążenie procesora 30% - jak zrobić więcej?

On Thu, Oct 14, 2004 at 01:49:59PM +0200, Marek Berkan wrote:
> Witam,
>
> Mam zagadkę: uruchamiam kilka długotrwałych i pracochłonnych procesów
> "jeżdżący" po bazie PostgreSQL. Jednak maksymalne obciążenie procesora
> wg MRTG oscyluje wokół 25% i w rzadkich "pikach" dochodzi do 50%. Czy
> jest sposób aby bardziej wykorzystać możliwości procesora? Bo głupio
> byłoby kupować mocniejszą maszynę jak można coś dokonfigurować. Sądze że
> konfiguracją PostgreSQL'a zrobiłem już wszystko...

Skoro wykorzystanie CPU jest niskie, to znaczy że jest jakieś inne
wąskie gardło, które powoduje, że procesor jest momentami bezczynny, bo
oczekuje na dane. Najprawdopodobniej jest to podsystem dyskowy. Do
diagnostyki polecam iostat i sar (pakiet sysstat).

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216