Re: Obciążenie procesora 30% - jak zrobić więcej?

On Thu, 14 Oct 2004, Marek Berkan wrote:

> Mam zagadkę: uruchamiam kilka długotrwałych i pracochłonnych procesów
> "jeżdżący" po bazie PostgreSQL. Jednak maksymalne obciążenie procesora
> wg MRTG oscyluje wokół 25% i w rzadkich "pikach" dochodzi do 50%.
[ciach..]

Jeśli MRTG pokazuje średnie obciążenie procesora to jest to możliwe.
zoabcz co pokazuje top/uptime. W nich są obciążenia z ostanich 1 , 5 ,15
min. pracy systemu.  Obciążenie średnie możesz obliczyć:
/proc/uptime
xxx yyy
-xxx to uptime w sek
cat /proc/stat
cpu  xxx yyy zzz vvv
xxx+yyy+zzz = czas pracy procesora od uruchomienia systemu w setnych sek.

Z tego już łatwo obliczyć. Możesz porówać z tym co pokazuje MRTG.

Jan Wideł
http://debian.maszyna.pl   | 	jasiek(at)debian.maszyna.pl
PLD Linux Developer 	   | 	jasw(at)pld-linux.org