Obciążenie procesora 30% - jak zrobić więcej?

Witam,

Mam zagadkę: uruchamiam kilka długotrwałych i pracochłonnych procesów
"jeżdżący" po bazie PostgreSQL. Jednak maksymalne obciążenie procesora
wg MRTG oscyluje wokół 25% i w rzadkich "pikach" dochodzi do 50%. Czy
jest sposób aby bardziej wykorzystać możliwości procesora? Bo głupio
byłoby kupować mocniejszą maszynę jak można coś dokonfigurować. Sądze że
konfiguracją PostgreSQL'a zrobiłem już wszystko...

Oczywiście przepraszam że pytanie nie związane bezpośrednio z Debianem i
jeżeli okaże się lamerskie ;)

Pozdrawiam,
Marek Berkan.

--
Gemino.pl - porównanie cen z ponad 30 sklepów internetowych. Promocje,
porównania, opisy i zdjęcia. Kupuj najtaniej -> www.gemino.pl.