jak ustawic POSIX z powrotem w localach ?

hej!

mam taki problem - próbując spolonizować linuxa ustawiłem wszystkie parametry locales przez konfigurację na pl_PL. potem przerazilem sie gdyz nawet komunikaty systemowe mialem po polsku - rzecz ktorej nie lubie z powodu dziwnych nie raz tlumaczen. więc zmienilem ,
uwaga- w pliku jakims !!!
ktorego teraz nazwy nie pamietam a zawartosc mial mniej wiecej taka:

LC_ALL=pl_PL
coś jeszcze

(zmienilem LC_MESSAGES=en_US zeby komunikaty byly po angielsku i są :) )
tylko teraz nie pamietam jaki to byl plik(bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos znal moze ten pliczek!)... szukalem go dobry kawal czasu ale nie znalazlem zeby recznie ustawic POSIX. wiem ze mozna uruchomic $ dpkg-reconfigure locales
ale nie wiem gdzie tam jest opcja POSIX ? chcialbym to zmienic dlatego ze ciagle przy jakims np: apt-get'ie wyskakuje mi ze mam locale pochrznione mimo ze one nie wplywaja na prace programow.

z gory dzieki za pomoc!
ML