Re: (vim i składnia cpp) oraz e-mail

On Wed, 6 Oct 2004 21:22:25 +0200, luke <milewski7@wp.pl> wrote:
>   Na początku chciałbym podziękować za poprzednie sugestie, porady....
> A następnie zapytać o współpracę vim'a z cpp - chodzi mi o to, że w
> knopiksie (3.2) jak wejdę do vim'a i zacznę pisać w c++ to on ładnie
> koloruje składnię i się przyjemnie pracuje :) - to w szkole, ale jak
> już wrócę do domu i odpalę mojego debiana (Nie wiem jak go nazwać
> teraz, bo to był woody, ale zmieniłem wszystkie wpisy w sources.list
> na sarge i zaaktualizowałem) - chyba sarge'a - to vim mi nie koloruje
> składni. Szukałem pakietu, który za to by odpowiadał, ale znalazłem
zdaje sie ze debianowy vim ma wszystko, co potrzeba. nie wystarczy
wpisac :syntax on?
mozesz to wpisac do pliku ~/.vimrc, zerknij na /etc/vim/vimrc.
> tylko do pythona, perla i kilku innych języków, ale nie do cpp. Chodzi
> mi o to, żeby mi też ładnie kolorowało składnię w domu na debianie. A
> czego wy używacie do pisania w cpp?? Myślałem o Emacsie, ale go nie ma
> w apt :( - kiedyś używałem anjuty, ale ten pakiet był dobry do
> większych projektów, ale w mniejszych mi nie przypadł do gustu :(
nawet raz nie odpaliłem w zyciu emacsa, naprawde go nie ma w apt?
a pakiet emacs21 ? moze jakis niedoinformowany jestem ...
> 2nd rzecz to e-mail, pytam bo chciałbym jak najszybciej to załatwić
> mimo, że jeszcze nie skończyły mi się źródła wiedzy na ten temat.
> Chodzi o wysyłanie i odbieranie listów pod linuksem - mam mutt'a i ten
> program chciałbym zostawić, bo mi się podoba :), zainstalowałem
mutt rulez :)
> fetchmail'a ale nie wiem jak zrobić, zeby automatycznie odbierał mi
> pocztę :(, żeby w ogóle odbierał, bo jak dam komendę:
> fetchmail -u milewski7 pop3.wp.pl
> to on prosi o hasło a następnie "mysli" w nieskończoność :(
man fetchmailrc - sekcja Examples. stworz sobie plik ~/.fetchmailrc z
odpowiednimi
wpisami i bedzie smigac
> i jeszcze wysyłanie maili - czy postfix byłby do tego dobry i jak go
> ewentualnie skonfigurować ?? Sory, że zadaję takie pytanie, ale
> chciałbym już od ręki mieć e-mail na linuksie załatwiony, a
> przeczytanie wszystkiego w tym temacie zajmie mi trochę czasu... tym
> bardziej, że ostatnio mam duuuużo czytania i dokształcania się na
> temat linuksa od kiedy mam neo :)
to zalezy jak chcesz wysylac poczte. chcesz skonfigurowac własnego SMTP czy
chcesz uzywac jakiegos obcego. jesli  masz neo+ to zarejestruj moze
sobie darmowa
domene chocby na dyndns.org i nastepnie skozystaj z jakichs przykladow
konfiguracji i ustaw wlasnego SMTP exim, postfix wybor nalezy do ciebie.

--
Regards
Karol Krzak