(vim i składnia cpp) oraz e-mail

  Na początku chciałbym podziękować za poprzednie sugestie, porady....
A następnie zapytać o współpracę vim'a z cpp - chodzi mi o to, że w
knopiksie (3.2) jak wejdę do vim'a i zacznę pisać w c++ to on ładnie
koloruje składnię i się przyjemnie pracuje :) - to w szkole, ale jak
już wrócę do domu i odpalę mojego debiana (Nie wiem jak go nazwać
teraz, bo to był woody, ale zmieniłem wszystkie wpisy w sources.list
na sarge i zaaktualizowałem) - chyba sarge'a - to vim mi nie koloruje
składni. Szukałem pakietu, który za to by odpowiadał, ale znalazłem
tylko do pythona, perla i kilku innych języków, ale nie do cpp. Chodzi
mi o to, żeby mi też ładnie kolorowało składnię w domu na debianie. A
czego wy używacie do pisania w cpp?? Myślałem o Emacsie, ale go nie ma
w apt :( - kiedyś używałem anjuty, ale ten pakiet był dobry do
większych projektów, ale w mniejszych mi nie przypadł do gustu :(

2nd rzecz to e-mail, pytam bo chciałbym jak najszybciej to załatwić
mimo, że jeszcze nie skończyły mi się źródła wiedzy na ten temat.
Chodzi o wysyłanie i odbieranie listów pod linuksem - mam mutt'a i ten
program chciałbym zostawić, bo mi się podoba :), zainstalowałem
fetchmail'a ale nie wiem jak zrobić, zeby automatycznie odbierał mi
pocztę :(, żeby w ogóle odbierał, bo jak dam komendę:
fetchmail -u milewski7 pop3.wp.pl
to on prosi o hasło a następnie "mysli" w nieskończoność :(
i jeszcze wysyłanie maili - czy postfix byłby do tego dobry i jak go
ewentualnie skonfigurować ?? Sory, że zadaję takie pytanie, ale
chciałbym już od ręki mieć e-mail na linuksie załatwiony, a
przeczytanie wszystkiego w tym temacie zajmie mi trochę czasu... tym
bardziej, że ostatnio mam duuuużo czytania i dokształcania się na
temat linuksa od kiedy mam neo :)

Ps. Jak wy to robicie, że jak piszecie na listę to to jest zwięzłe ??
bo mi wychodzą takie tasiemce jak ten, za co przepraszam...

Łukasz Milewski        (milewski7@wp.pl)
[Straszne, że wieczność składa się z okresów sprawozdawczych.]