Re: Gnome- monitor, przycisk ACPI

Krzysztof Matusik napisał.
> Witam
> Mam dwa problemy:
> - chciaĹ?bym jakoĹ? 'zmapowaÄ?' przycisk POWER(ten przy obudowie), Ĺźeby po
> prostu mĂłgĹ? wyĹ?Ä?czaÄ? komputer (czasem ktoĹ? wyĹ?Ä?cza mi komputer twardo,
> nie wiedzÄ?c "jak to siÄ? wyĹ?Ä?cza":-)
Witam.
Jezeli wogole uda sie zmapowac na klawiaturze przycisk wylacznika
glownego chyba trzeba bedzie otworzyc komputer i odlaczyc
przewod od glownego wylacznika do plyty glownej. Obawiam sie,
ze tego wylacznika w obudowie programowo nioe uda sie zablokowac.
Plyta glowna ma przerzutnik bistabilny, ktory steruje przewod
power on/off idacy do zasilacza, ktory po prtzelaczeniu stanu na
niski na tej linii tu 0V wlaczy glowne napiecia zasilajace komputer.
Oczywiscie to wszystko  jedynie mopzliwe dla komputerow z
plytami glownymi i zasilacami ATX, a nie dawnymi AT. W dawnych
wylacznik zasilania odlacza 240 V od calego zasilacza
co w.g. wielu elektronikow jest duzo lepszym i
bezpieczniejszym roziazaniem. Drobna prosba jeszcze zmien kodowanie
Okropnie duzo polskich krzakow jak np. w cytacie i trudno sie je czyta.
Aha powracajac do mapowania klawiatury w ktores grupce linuxowej dawno
o nim byla mowa. Moze w googlach cos znajdziesz pod hot+keys
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 9.0