Puste okno po instalacji thunderbird-locale-pl

Cześć,
korzystam z pakietów Debiana dystrybucji Sarge. Chciałbym zainstalować zlokalizowaną, polską wersję thunderbirda (posługuję się wersją 0.8 - 20040918). Jednak po apt-get install mozilla-thunderbird-locale-pl i uruchomieniu klienta poczty widzę tylko puste okienko i pusty pasek menu... Jak sobie w niego kliknę prawym klawiszem myszy, to mam do dyspozycji (w menu kontekstowym) opcję Customize. Wybranie tej opcji sprawia, że główne menu staje się widoczne, ale nie można w nim nic wybrać, również menu kontekstowe, przestaje być dostępne.
Po odinstalowaniu lokalizacji wszystko wraca do normy...

Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z takim efektem? Czy znana jest przyczyna lub obejście?

Marek

Korzystanie z "wolnego oprogramowania" nie czyni mnie wolnym,
ale korzystanie z kradzionego zniewala...