Re: Monitoring ruchu lekko rozproszony

Marcin Owsiany napisał(a):

Czy ktoś ma jakiś bardziej elegancki pomysł niż pakowanie tego spod
crona do RRD, a później do generowania obrazków kopiowanie przez ssh z
crona albo na żądanie? Pewnie nie ja pierwszy miałem taki problem...

Część.
Mój patent jest równie nieelegancki, ale mniej obciążający routerek:
wyciągam dane z iptables i przerzucam je do plików tekstowych z dwoma wartościami liczbowymi:

[root@xxxxx]# cat 192.168.1.135.log [/var/log/stats] 10:02
118942452
34604495
przy czym:
[root@xxxxx]# ls -lh 192.168.1.135.log [/var/log/stats] 10:02
-rw-r--r--    1 root     root           18 Sep 29 10:05 192.168.1.135.log

a nie jak w przypadku rrd:
[root@yyyyy]# ls -lh client192.168.1.135.rrd [/var/www/mrtg/rrd] 10:07 -rw-r--r-- 1 syst syst 93K Sep 29 10:01 client192.168.1.135.rrd

Dalej wygląda to tak, że kopiuję pliki *.log na szybką maszynę, tam tworzę
pliki rrd za pomocą mrtg (jestem leniwy i nie chciało mi się pisać do tego własnych
skryptów). Generowanie obrazków zostawiam skryptom php podczas oglądania
statystyk. Skrypty wyciągajce dane z iptables i parsujące napisałem w pythonie.

Gdy na czas awarii łącza w firmie musiałem część maszyn wywieźć do swojego
operatora wymyśliłem, żeby pliki *.log dodatkowo pakować gzipem przed
wysłaniem. Gdy maszyny stoją w szkielecie szkoda procka na gzipowanie....

/pozdrawiam
yanek