Re: wody & solo1 musik card - nie mogę skonfigurować

Dnia Sat, Sep 11, 2004 at 08:17:08PM +0200, Wojciech Ziniewicz napisał(a):
> No to żeśmy sobie ustalili :) a teraz dajmy kompilować tym co chcą.

Przez długi czas nie miałem zwyczajnie czasu spróbować rad przekazanych
mi przez grupowiczów w czasie dyskusji.

Teraz znów wróciłem do problemu.
Wykonałem wszystkie zalecane instrukcje - wszysko poszło niby OK.
Ale dźwięku nie ma. Przeczytałem jeszcze raz dostępne opisy instalacji
kart muzycznych, i wynika z nich jak byk, że jeśli karta jest oficjalnie
obsługiwana przez jądro, to nie powinno być kłopotów.
Aha, i co ważne, karta jest na pewno sprawna, bo wystarczy zabootować z
Knopixa, aby ożyła.

Moja jest dość starą kartą i ma sterowniki od czasów Potato (notabene w
Potato mi grała, ale nie pamiętam jak tego dokonałem - w każdym razie
też z bólem ;-).

ESS solo 1 ma sterowniki do wkompilowania w jądro. Teoretycznie po
wkompilowaniu w jajko powinna grać - ale nie gra.
Teoretycznie po skompilowaniu sterowników jako modułów, i np. później
poprawne skonfigurowanie ich programem sndconfig również powinno dać
efekt pozytywny - ale nie daje.

Doszedłem więc do wniosku, że problem leży gdzie indziej, albo inaczej
mówiąc, skopałem sprawę na innym, sąsiednim poletku.

Poniżej przedstawię parę komunikatów, które może komuś coś powiedzą i
naprowadzą na właściwy trop.

Jeśli skompiluję wszystko jako moduły i próbuję skonfigurować programem
sndconfig, to wywala się takim błędem:
The following error occurred running the modprobe program:
/lib/modules/2.4.25/kernel/drivers/sound/esssolo1.o:
init_module: No such device
             ^^^^^^^^^^^^^^
/lib/modules/2.4.25/kernel/drivers/sound/esssolo1.o: insmod
/lib/modules/2.4.25/kernel/drivers/sound/esssolo1.o failed
/lib/modules/2.4.25/kernel/drivers/sound/esssolo1.o: insmod
sound-slot-0 failed
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
(podkresliłem to, co moim zdaniem istotne).

Natomiast jeśli wkompiluję w jajko (dmesg pokazuje, że wszystko jest OK
i solo1 jest w jajku) lub użyję alsy, to niby wszystko jest OK, ale
próba uruchomienia jakiegokolwiek programu do odtwarzania muzyki kończy
się tak:
Failed to open sound device.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Próba odpalenia np. aumix:
aumix:  błąd podczas otwierania miksera

Tak więc jestem pewien, że problem jest nie w sterownikach czy alsie,
ale zupełnie gdzie indziej. Niestety moja skąpa wiedza w temacie nie
pozwala mi go namierzyć.
A może Wam te komunikaty błędów mówią więcej?

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~