Re: Witam. Znowu neo :(

Dnia Tue, Sep 28, 2004 at 06:16:20AM +0200, luke napisał(a):

> ?? mam w jajku ppp - nie wiem co jeszcze zrobić, żeby to było...
Tak zostaw.

> A jak to ustalić - słyszałem o poleceniu route, ale nigdy go nie
> używałem :(
Pan Kuźniecow napisał swego czasu m.in. pakiet iproute2, w którym do
konfiguracji interfejsów (u Ciebie eth0) oraz trasowania (czyli ustalania
trasy sieciowej) służy polecenie 'ip'.

a) na początku należy zdefiniować urządzenie sieciowe wpisując:
ip link set up dev eth0
b) teraz można przypisać adres do eth0 poleceniem:
ip address add Twój_adres_IP/24 dev eth0 (liczba 24 oznacza maskę podsieci
255.255.255.0) Można w ten sposób przypisać wiele adresów do jednego
interfejsu.
c) następnie sprawdź, jak wygląda konfiguracja urządzenia eth0.
ip address list dev eth0
d) Tzw. routing powinien ustawić się automatycznie, czyli wystarczy jeszcze
zdefiniować trasę sieciową poleceniem:
ip route add default via IP_serwera_przez_który_wychodzisz_w_świat.

> to są najnowsze, albo prawie najnowsze (eagle)
Jeśli prawie, to zainstaluj najnowsze.

--
konwalie(at)by.onet.pl + + + + Jabber ID: wojtek_germ@uaznia.net
Linux user number 297551 at http://counter.li.org + + GG: 2936505