Problem z siecią i internetem

Cześć

Od pewnego czasu mam czasami problem z Internetem. Mam postawiony serwer do którego jest podłączona sieć osiedlowa. Nie wiem dlaczego ale czasami nie da się wogóle dostać do serwera oraz Internetu. Zauważyłem, że gdy w tym czasie odłączę sieć lokalną i wszystko rusza. Tak jakby ktoś miał wirusa, który blokuje serwer. Jak mogę taką osobę wykryć oraz sprawdzić co jest grane, czemu ten internet nie działa czasami? Jak zapisywać logi, żeby sprawdzić co się dzieje? Proszę bardzo o pomoc.

Pozdrawiam
Marek Chrobak