Re[2]: Padl HDD pomocy

Witaj Kamil,

W Twoim liście datowanym 15 września 2004 (21:47:43) można przeczytać:

KS> czyli rozumiem że masz nowy dysk o dokladnie tej samej pojemnosci i chcesz
KS> zrobić kopie 1:1?
KS> uzyj dd:
KS> dd if=/dev/hdx of=/dev/hdy
KS> odpalając toto z jakiegoś livecd po podłączeniu obydwu dysków.

KS> Ja bym jednak spartycjonował nowy dysk i po prostu skopiował zawartosc
KS> partycji systemowej na nowy, uaktualnił lilo i wsio. Ten sposób jest imo
KS> szybszy i mniej podatny na błędy (co bedzie gdy podczas robienia obrazu dd
KS> wejdzie na uszkodzony obszar dysku?).

KS> BTW przed całą akcją wyklucz na 100% inne przyczyny awarii. Np. ja
> [...]

a co z prawami plikow podczas kopiowania na nowy dysk przy zalozeniu
ze wybieram opcje partycjonowania dysku i zgrania zawartosci partycji
systemowej ...

czy prawa sie nie pomieszaja ? czy to jest bezpieczne ?
i czy pozostale partycje takie jak /home , /var /usr
bez problemu mozna zgrac na nowow utworzone na nowym dysku ?? tak
poprostu i pozniej tylko uaktualnic lilo ? hmm

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras