Re: Padl HDD pomocy

Dnia 14:40 15.09.2004, bieniu napisał(a):
> [...]
> i teraz moje pytanie czy mozna zrobic tak ze mam ten dysk ktory szwankuj i
> mam nowy dysk na ktory chcialbym jakby skopiowac caly obraz tamtego dysku...

czyli rozumiem że masz nowy dysk o dokladnie tej samej pojemnosci i chcesz
zrobić kopie 1:1?
uzyj dd:
dd if=/dev/hdx of=/dev/hdy
odpalając toto z jakiegoś livecd po podłączeniu obydwu dysków.

Ja bym jednak spartycjonował nowy dysk i po prostu skopiował zawartosc
partycji systemowej na nowy, uaktualnił lilo i wsio. Ten sposób jest imo
szybszy i mniej podatny na błędy (co bedzie gdy podczas robienia obrazu dd
wejdzie na uszkodzony obszar dysku?).

BTW przed całą akcją wyklucz na 100% inne przyczyny awarii. Np. ja
niedawno mialem problem z dyskiem, kupilem nowy - też nie działał jak
trzeba. WTF? okazało się że problem leżał w zasilaczu, a symptomy były b.
podobne do opisywanych przez Ciebie.

> liczy sie czas... stad szukam takiego rozwiazania no i pytanie czy to sie
> sprawdza i czy pozniej nie ma z tym problemow z takim "ratowanym systemem" -
> przenoszenie calosci dysku na inny - nowy

Nie ma (przynajmniej ja nie miałem ale wiem, że niektórzy potrafią zepsuć
disłownie wszystko ;]).

BTW Przydaje się to też przy robieniu dużej ilośći bliźniaczych systemów np.
do kafejki i-netowej).

pozdrawiam
--
              ..:: Kamil Strzelecki = esack at dharma.one.pl ::..

    "There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
       We don't believe this to be a coincidence." --Jeremy S. Anderson