Re: libstdc++.so.5?(poprawka)

> Znajdź plik /lib/libstdc++.so i zrób symlinka do niego o nazwie
> libstdc++.so.5 . Pare razy musiałem coś tak łatać (Skutecznie).

Wg mnie lepiej mieć dobrze dopisane katalogi do /etc/ld.so.conf i pilnowac
żeby wszystko było aktualne - ldconfig

Skoro nie może znaleźć tej biblioteki to zapewne jej nie ma.
Dodam jeszcze, że Skype się nie kompiluje! To gotowa binarka. Nie ma źródeł.
Musisz zapewnić jej tylko wszystkie biblioteki i będzie działać.

Jeśli masz KDE to większość bibliotek jest już tam gdzie trzeba.

apt-cache search <nazwa szukanej biblioeki np. "libstd">

Wygrzebujesz to co się może przydać i apt-get install
deborphan pomoże usunąć nieużytki:d