Re: Moduły w debianie

On Fri, Sep 10, 2004 at 03:56:53PM +0200, Jacek Kawa wrote:

> W /etc/modules  masz moduły, które mają być załadowane podczas
> startu, bezwarunkowo. Tak, jakbyś po każdym starcie zrobił coś
> w stylu:
>
> cat /etc/modules |while read MN ; do modprobe "$MN" done
>
> /etc/modutils to zupełnie co innego. Tam definiujesz m.in.:
>  - jakie inne nazwy mają moduły (aliasy),
>  - jakie parametry powinny być domyślnie użyte, kiedy napiszesz "modprobe MODUŁ",
>  - jakie inne moduły mają być załadowane przy okazji ładowania
>    jakiegoś konkretnego (w tym np. nieistniejącego) itp.
>  - czy przed załadowaniem/wyładowaniem modułu nie potrzeba wykonać
> [...]

Dzięki za wyjasnienia - trochę mi się obraz rozjaśnił ;-)
[...]
> Nie mam takiej karty, ani nawet żadnej karty telewizyjnej, ale
> to brzmi jakbyś używał "złego" systemu PAL (niestosowanej w Polsce
> odmiany).

To chyba nie to...
Raczej jest coś pokopane w obsłudze/współpracy tunera z jądrem (2.4.26).
Najgorsze jest to że pod X/KDE jak zrobię dmesg to wywala mi tylko info
o kłopotach z kartą dźwiękową (wbudowaną).
Doszedłem jeszcze moduł btaudio włączał mi dwa urządzenia dźwiękowe
/dev/dsp3 [digital] oraz /dev/dsp4 [analog] pomimo że karta ma tylko
wyjście analogowe dźwięku (hgw dlaczego ubzdurał sobie że mam również
wyjście cyfrowe dźwięku) dopiero jak w /etc/modules wpisałem
btaudio digital=0 analog=1
dźwięk ruszył (ale pewnie znów coś pokopałem bo tylko na chwilę)

Jeszcze tylko jedno (upewniam się) kolejność w /etc/modules ma znaczenie
i to co i kiedy jest ładowane jest zależne od kolejności wpisów?

[...]
> po /etc/modules nie trzeba

Dzięki za wyjaśnienia
Marcin
--
A.L.C.H.E.M.I.S.T.
Artificial Lifeform Calibrated for Hazardous Exploration /