Obraz dysku.

Witam.

Potrzebuje zrobić obraz dysku o pojemności 30G z zainstalowanym systemem a następnie odtworzyć go na innym dysku i tak 30 razy :) (30 laptopów).

System zajmuje około 2G. Jeżeli będę to robił np. w ten sposób:

dd if=obraz.dysku of=/dev/hda

gdzie obraz.dysku został zrobiony b. podobnie:

dd if=/dev/hda of=obraz.dysku

a /dev/hda dysk z zainstalowanym systemem, którego robię obraz lub, na który nagrywam obraz. To, w ten sposób kopjuje niepotrzebnie 28G danych.

Pomyślałem więc, że sciągne sobie poprzez `dd` informacje o tablicy partycji boot rekordzie itp. a system przerzuce albo tarem albo cp - wtedy będę miał tylko 2G danych.

Problem jest taki że nie wiem dokładnie ile bloków mam zczytać z dysku aby mieć zarówno tablicę partycji jak i boot bloki (oraz inne rzeczy potrzebne aby system wstał - poza samym systemem bo to przerzuce "ręcznie").

System, który tak będę kopiował to WinXP.

A może ktoś ma jakiś inny sposób, albo wie gdzie można o czymś takim poczytać w sieci.

Dzięki i Pozdrawiam.
--
+----=====  Wojciech Pietkiewicz  =====----+
+----===== w.pietkiewicz@iteam.pl =====----+