brak możliwości uruchomienia konsoli pod X-ami

Witam,

Po dwóch tygodniach nie aktualizowania dist-upgrade'owałem mojego
Sarge'a (jądro 2.6.7).

Następnego dnia po uruchomieniu komputera straciłem możliwość
uruchomienia konsoli pod X-ami (używam GNOME'a) - Eterm i xterm milczą,
natomiast gnome-terminal wypluwa "Przy tworzeniu procesu potomnego dla
terminala wystąpił błąd".

Przejrzałem całą zawartość katalogu /var/log, ale nic tam nie znalazłem.
Próbowałem też odpalić konsolę pod xfce, ale bez skutku. W trybie
tekstowym (ctrl+alt+F1) oczywiście wszystko działa bez problemu.

Może ktoś już się spotkał z podobnym przypadkiem lub wie gdzie szukać
przyczyn? Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.

Maciej Wajcht
Email: m-wajcht@pro.wp.pl
GG: 2856789
PGP : 0x77492AD8