Re: Program do monitoringu sprawności łącza

Dnia 2004-08-30 10:27, Użytkownik Marek Berkan napisał(a):

> Witam,
>
> Używam łącza dzierżawionego od Netii i od jakiegoś czasu mam problemy:
> okresowe spadki przepustowości, bardzo długie odpowiedzi na pingi,
> całkowita niesprawność itp. W razie problemów dzwonię  i zgłaszam błędy,
> oni przepraszają i całość trwa od miesiąca...
>
> Jednak chciałbym mieć jakiś program, który robił by stałe monitorowanie,
> tak aby pod koniec miesiąca przedstawić zestawienie, kiedy i jak łącze
> nie działało... Czy możecie coś polecić? Wystarczające byłoby robienie
> raz na 5 - 10 minut pingów, może co godzina próba pobrania dużego pliku
> [...]

genrelanie do weryfikacji ruchu na interfejsie to:

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

jesli zas chcesz co jakis czas pingowac to moze jakis skrypt do crona:

http://logicsquad.net/freebsd/pingmonitor-how-to.html

Nie wiem jak to wyglada w NETI moge udostepnic swoj skrypt do SDI na ppp0 ktory sprawdza co minute polaczenie i zapisuje log

pzdr

Lukasz Pieczara