Re: brak dźwięku z TV

On 24 Aug 2004  jsbien@mimuw.edu.pl (Janusz S. Bień) wrote:

[...]

> Sytuacja w skrócie wygląda następująco: nie jestem w stanie przejść na
> nowszy kernel bez utraty dźwięku z TV.

[...]

> Zjawisko występuje również w Knoppixach począwszy od wersji 3.3 - w
> Knoppixie 3.2 (2003-05-03) z Linux+ z czerwca zeszłego roku wszystko
> działa OK, natomiast np.  w Knoppixie 3.4 (2004-05-17) zamiast dźwięku
> z Line-In jest już biały szum, którego natężenie można regulować
> mikserem. Dotyczy to wszystkich kombinacji: ALSA i OSS, kernel 2.4 i
> 2.6.

Dziękuję za wszystkie uwagi, ale przynajmniej na pierwszy rzut oka nie
stosują się one do mojej sytuacji. Wczoraj pojawił się natomiast nowy,
obiecujący i intrygujący trop:

Jeśli zabootuję Knoppixa 3.6 (2004-08-16-EN) z jądrem 2.6.7, to mogę
uzyskać poprawny dźwięk z TV następującą procedurą:

        dostrajam xawtv (karty nie trzeba konfigurować, bo jest
        rozpoznawana prawidłowo)

        uruchamiam xawtv i mam biały szum, zamykam xawtv

        uruchamiam `radio', które daje prawidłowy dźwięk (i to
        najczęściej z jakiejś stacji telewizyjnej na częstotliwości
        407.25), zamykam `radio'

        uruchamiam xawtv, które teraz ma poprawny dźwięk.

Dja jądra 2.4 ta procedura nie działa.

Przypominam, że w Knoppixie jest jakoś wyłączone zapisywanie
logów. Czy ktoś ma pomysł, jak sprawdzić, co się właściwie dzieje?

Pozdrawiam

JSB

--
                     ,
dr hab. Janusz S. Bien, prof. UW -  Uniwersytet Warszawski (Katedra Lingwistyki Formalnej)