Re: Intel 865PERL Motherboard.

On Sat, 14 Aug 2004 20:57:22 +0200
"GrivIN" <GrivIN@poczta.fm> wrote:

> Witam.
>
> Od pewnego czasu mam płytę główną "Intel 865PERL" ze zintegrowaną
> kartą dźwiękową i sieciówką 1Gb. Podczas konfiguracji jądra 2.6.5
> kompilowałem Alsę z obsługą kart dźwiękowych zintegrowanych z płytami
> na chipsecie I8xx. Po kompilacji jądro wykrywa moją kartę, ale nadal
> nie wydobywa się żaden dźwięk (nie jest to raczej wina miksera - to
> już sprawdzałem).

Hm, generalnie płyty Intela są bardzo ładnie wspierane przez Linuksa.
Sprawdź czy czegoś nie namieszałeś w konfiguracji alsy, przekonfiguruj
jeszcze raz wszystko co działa w przestrzeni użytkownika (to będzie
zdaje się: dpkg-reconfigure alsa-base). Zresztą z dźwiękiem nie bardzo
ci pomogę, bo moja płyta DB875PBZ nie ma na pokładzie karty muzycznej.

> Podobny problem występuje z sieciówką do jądra wkompilowałem  moduł
> "e1000" z wszystkimi kartami produkcji Intela, lecz jedynym
> urządzeniem jakie widzi jądro nadal jest pętla zwrotna (loopback),
> próbowałem nawet sterowników z witryny Intela - one wykrywają
> sieciówkę, instalują moduły (przynajmniej taki komunikat wypisują)
> i... nadal wszystko pozostaje tak jak wcześniej.

Sterownik e1000 był w któejś wersji 2.6 popsuty, ale to było dość dawno
temu. Poza tym jednym przypadkiem działa bardzo ładnie i bez żadnych
problemów (co prawda używam w trybie 100Mbs, drugi komputer nie ma
gigabitowej karty; ale 1Gbs powinien też działać). Jeśli i karta
muzyczna i sieciowa nie chce Ci działać to znaczy, że coś zupełnie źle
robisz. Może jakieś problemy z ACPI/nie wkompilowana obsługa chipsetu
itp.? Na pewno ładujesz moduły? Co mówi dmesg przy próbie ich ładowania?

Karol
--
|     Karol Czachorowski <narel(at)fantastyka.net>      |
|     JID: narel(at)jabber.org         GG: 2786028      |