Re: kilka problemów

> 2. Wyłączanie komputera. Wkompilowałem apm w jądro, wraz z opcją PM
> start at boot (nie jestem pewny czy to dokładnie tak brzmi).
> Komputer pomimo tego wciąż nie wyłącza się, a jedynie odłącza twarde
> dyski. Czy oprócz wkompilowania funkcji, mam coś zainstalować w systemie?

Witam.
Sprawa wygląda odmiennie w różnych wersjach jądra i w zależności od BIOSu.

Producenci BIOSów (AMI i AWARD) nie zawsze programują swoje produkty z
ogólnie przyjętymi wytycznymi, co zaowocowało wypuszczeniem na rynek BIOSów
z niepoprawnymi tablicami DSDT (które zawierają w sobie m.in. dane dotyczące
APM komputera). Programiści jądra poprawili jednak błędy producentów
wprowadzając w jądro obsługę takich BIOSów. Cały sęk w tym, że podczas
konfiguracji jądra trzeba tą opcję włączyć (jest ona w tym samym podmenu co
reszta opcji dotyczących APM i o ile dobrze pamiętam jest ostatnia na
liście - nie jestem jednak w stanie napisać dokładnie jak się nazywa, gdyż
nie wysyłam tego maila spod Debiana (np. spod: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux
i686; pl-PL; rv:1.6) Gecko/20040413 Debian/1.6-5) i doprawdy, troszkę głupio
mi z tego powodu.

Co do rodzaju jądra: w jądrze 2.4.18 musiałem dołączyć w bootloaderze opcję
"apm=on" w 2.6.5 jednak taki wpis nie jest potrzebny ponieważ jest on opcją
domyślną.

Pozdrawiam, Andrzej Bistram.

Portal INTERIA.PL zaprasza... >>> http://link.interia.pl/f17cb