kilka problemów

Witam

1. Próbuję zainstalować myszę USB. Jest to myszka z kółkiem, TRACER, ta z najtańszych (około 12zł). Więcej nic o niej nie wiem. Zgodnie z dokumentacją z Debian Reference wkompilowałem (ustawiając na Y) następujące funkcje: Sekcja 'Input core': 'Input core support' oraz 'mouse support', sekcja 'USB support': 'support for USB', 'Preliminary USB device filesystem', 'OHCI' (posiadam płytę k7s5a oparta na chipset-cie SiS 735), 'USB Human Interface Device (full HID) support' oraz 'HID input layer support'. Następnie '# cd /dev', '# mkdir input', '# mknod input/mice c 13 63'. Potem zmiany w XF86Config-4:
Section "InputDevice"
 Identifier "Generic Mouse"
 Driver "mouse"
 Option "SendCoreEvents" "true"
 Option "Device" "/dev/input/mice"
 Option "Protocol" "IMPS/2"
 Option "Buttons" "5"
 Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Po starcie x-ów, który nie następuje, czytam w logu, że nie odnaleziono urządzenia /dev/input/mice. Czy oprócz wpisu mknod mam
coś tam jeszcze zrobić?

2. Wyłączanie komputera. Wkompilowałem apm w jądro, wraz z opcją PM start at boot (nie jestem pewny czy to dokładnie tak brzmi). Komputer pomimo tego wciąż nie wyłącza się, a jedynie odłącza twarde dyski. Czy oprócz wkompilowania funkcji, mam coś zainstalować w systemie?

3. Co muszę wpisać do XF86Config-4 aby po starcie x-ów mieć włączony przycisk NumLock?

z góry dzięki za odpowiedzi,

pozdrawiam

piotr biały