Systemy plików....

Witam,

Mam pytanko dlaczego polecenie

# df -Th
System plików  Typ    rozm. użyte dost. %uż. zamont. na
/dev/hda1  unknown    9,2G  4,5G  4,3G  51% /
tmpfs        tmpfs    189M     0  189M   0% /dev/shm
/dev/hda2     ext3     23G  988M   21G   5% /home
/dev/hda3     ext3    5,5G  1,8G  3,5G  34% /var

wyswietla mi, że /dev/hda1 ma nieznany pyp partycji? I co powinienem w tej sprawie zrobić?

Poza tym chciałbym zapytać jak przejść z istniejącego systemu plików ext3 na system plików xfs. Wiem na pewno, ze trzeba mieć obsługę xfs'a wkompilowaną w jajko. Mam to zrobione. Jakie pakiety zainstalować do poprawnej pracy systemu z tym systemem plików oraz jak przejść na xfs'a bez niespodzianek?

Jest takie narzedzie convertfs. Czy jesli odpale komputer z zewnetrznego nośnika np. livecd i wykonam konwersji za pomoca tego polecenia na trzech partycjach o których mowa powyżej to czy będzie dobrze?

Poproszę o sugestie i komentarze :)

Ps. Komputer o którym mowa to domowy desktop. Debian Sid z jajkiem 2.4.25.

 Piotr                  najduk(at)dami(dot)pl [+] "Przeciwienstwem
 Linux Registered User  # 217130              [+] narodu cywilizowanego
 JID                    # slater@jabberpl.org [+] jest naród twórczy."
 GPG                    # 0xE234EC8E          [+] Albert Camus