amavis-new + spamassassin

Witam.

Mam system pocztowy na mieszance stable/testing: qmail + qmail-scanner. Qmail-scanner odpala spamassassina i clamav'a. Konta userow trzymane sa w bazie LDAP. Dopisalem modulik do spamassassina, ktory pozwala pobierac informacje o kontach z LDAP, dzieki czemu moge trzymac bazy bayesa osobno dla kazdego usera. Modul ten napisuje metode getpwnam(), wykorzystywana w spamd.

Rozwazam przejscie na amavisd-new ze wzgledu na wydajnosc.

Z tego co widze, amavis korzysta bezposrednio z perlowego interfejsu spamassassina. Czy jest mozliwosc, aby zmusic amavisa do korzystania z mojego sposobu na pobieranie informacji o skrzynkach, tak aby korzystal z baz bayesa zgromadzonych w katalogach domowych poszczegolnych skrzynek (nie wgryzalem sie jeszcze w kod) ?

Moze ktos odpalal amavisa dla wirtualnych kont w inny sposob, tak zeby spamassassin pracowal "per user".

Rozwiazania w stylu puszczanie spamassassina przez procmaila/maildropa/dot-qmail po amavisie raczej nie rozwiaza problemu wydajnosci.

Gdyby ktos mial wlasne doswiadczenia na tym polu to chetnie poczytam.

Pozdrawiam
Gasior