dziwnie zachowujaca sie siec...

Witam.

Nie dawno sprowadzilem sie na nowe mieszkanko, i pasowalo jakoś łącze
podzielić...przez dwa tygodnie mialem na WinXP kumpla włączone "udostępnianie
połączenia", az w koncu znalazłem pare minut na postawienie prostego routerka
na debianie.....i tu mały zonk......moj domowy komputerek, mimo iz tez
debian, jakoś nie za bardzo lubi sie z routerem, i cały net strasznie mi kisi
(tamten XP, co słuzyl za router przez chwile, chodzi normalnie)...ma ktoś
pomysł gdzie wogole szukac?

Serwer: debian woody z wlasnym jadrem (2.4.26)
Moj komp: debian unstable z 2.4.22

Oba kompy mają sieciowki intela, gadają do siebie przez 10MB huba geniusa
(moze ten sprzet sie nie lubi?).

Jak już piszę, to zapytam przy okazji o sterownik to mojego modemu...mam
motorole SB5100, chodzi toto na sterownikach CDCEther...i zdaza sie (w
dodatku strasznie nieregularnie), iż przestaje dzialac (ifdown/ifup
pomaga)...czasem co 5 minut, a czasem chodzi dwa dni ok...ma ktos taki modem,
moze sie podzielic swoimi spostrzezeniami?

pozdrawiam,
Paweł Janik