Re: Problem z dostępem do sieci

On Mon, Jul 26, 2004 at 06:47:03PM +0200, Marek Chrobak wrote:
> Mam taki problem z dostępem do serwera. Przejąłem administracje nad serwerem i
> chciałbym podłączyć dodatkowe komputery do niego. Problem polega na tym, że
> nie wiem dlaczego ale serwer nie chce nadać temu komputerowi adresu ip, a gdy
> wpiszę w tym komputerze samemu adres ip i tak nie mam dostępu do tej sieci.
> Jakie programy mogą blokować mi te nowe komputery. Domyślam się jedynie, że
> to najprawdopodobniej jest coś z adresami MAC kart sieciowych, ale nie wiem co
> i gdzie. Bardzo proszę o pomoc.

Obawiam się, że na dłuższą metę nie możesz w ten sposób
administrować. Coś jednak trzeba wiedzieć.

Do automatycznego nadawania adresów służy DHCP, do filtrowania mogą być
regułki iptables (lub różne nakładki ułatwiające ich tworzenie) oraz
ewentualnie static ARP, jeśli mówisz o blokadzie na poziomie MAC.

Wanted