Problem z dostępem do sieci

Mam taki problem z dostępem do serwera. Przejąłem administracje nad serwerem i
chciałbym podłączyć dodatkowe komputery do niego. Problem polega na tym, że
nie wiem dlaczego ale serwer nie chce nadać temu komputerowi adresu ip, a gdy
wpiszę w tym komputerze samemu adres ip i tak nie mam dostępu do tej sieci.
Jakie programy mogą blokować mi te nowe komputery. Domyślam się jedynie, że
to najprawdopodobniej jest coś z adresami MAC kart sieciowych, ale nie wiem co
i gdzie. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Marek Chrobak