Re: Backup

Pagi napisał(a):

Czy moglibyscie poradzic mi jakis dobry sposob na backup? chyba z dysku na
dysk najlepiej, tak zeby w razie ew. padu dysku systemowego, zamienic dyski
i zeby wszystko smigalo dalej.
Mislalem o raidzie 0 (mirror) ale to uchroni mnie tylko przed padem
fizycznym dysku? Da sie zrobic tak zeby mirror robil sie co jakis czas?

Ja zrobilem tak:
Raid 1 nie zdawal egzaminu, bo po padzie systemu plikow (ext3)
lecialy tez dane z obu dyskow (synchronizowaly sie bledy)
wiec jeden dysk wyczyscilem
- przegralem dysk na dysk tak zeby oba byly identyczne
- w obu dyskach zmienilem w /etc/lilo.conf ustawienia tak zeby one byly dyskami z mbr i zeby mozna bylo z nich odpalac system.
- sprawdzilem - dzialalo (bootowanie z pierwszego ustawialem w biosie)
(innym pomyslem jest podlaczenie 2 dysku na miejsce 1 w razie padu pierwszego) - napisalem skrypt ktory kopiuje zmienione pliki z dysku 1 na 2 raz dziennie (cp --update (chyba)), oprocz tego na dysku 2 zrobilem katalog z backupem - na ktory wrzucam dzienny zrzut najwazniejszych katalogow (w moim przypadku /etc/ i /var/www itp.
- i smiga.

Dyski: 2x 36gb scsi - w tej chwili po padzie glownego dysku należy zastapic go fizycznie dyskiem zapasowym - i tak nie obejdzie sie bez dotykania serwera wiec co mi tam... wiem ze to nie jest idealne i profesjonalne rozwiazanie ale raid softwareowy tez nie był.

kopiowanie z opcja --update zajmuje okolo 10 sek. na p4 2.6GHz wiec nie zajmuje zbyd duzo czasu serwera.
Backupowanie waznych danych to nastepne 10-15 sek.
Do tej pory nie mialem problemów z tym rozwiazaniem , ale pewnie dlatego ze nie mialem problemow z serwerem - czy zdalo egzamin bede mogl powiedziec przy pierwszym padzie.

Pozdrawiam i powodzenia
Mateusz Ślęzak

--
: Mateusz Slezak : http://www.mplus.pl :
: M+  Kompleksowe Uslugi Informatyczne :