Re: Debian i te chol.... zasoby samby

Dnia czw 15. lipca 2004 11:16, Robert Monka napisał:
> W jaki sposób mogę ustawić linuxa, żeby zaraz po zalogowaniu podłączał
> mi dyski sieciowe jak w windows. Komputer, który udostępnia zasoby ma
> zainstalowanego Linuxa+samba i pracuje jako główny kontroler domeny.

w /etc/fstab

//samba/zasob /mnt/zasob smbfs
defaults,username=user,password=pass,uid=1000,gid=1000,iocharset=iso8859-2,codepage=cp852
0 0

man mount

> Mam również problem z polskimi znakami
> smbmount //server/samba /mnt/samba -o user=xxx password=xxx
> jakichbym nie użył parametrów iocharset i codepage to i tak nie mam
> polskich znaków.
> Na serwerze używam iso8859-2 a na stacji takie jak domyślnie instaluje
> Debian SID, czyli nie wiem czy UTF-8 czy iso8859-2.

nie uzywaj na chybil-trafil. uzyj poprawnych.
iocharset to ustawienie lokalne. ja uzywam iso. sprawdz sobie zmiennie
lokalnie (set)
codepage to kodowanie znakow samby. tam jest uzywany najczesciej albo cp852
albo utf-8 (nie wiem jak skonfigurowales) sprawdz w smb.conf

> Tak w ogóle to wszystko to dzieje się w Gnome 2.4. Natomiast przy
> włączonym Gnome 2.6 jak po zamontowaniu zasobu, kiedy próbuję na niego
> wejść to cały gnome się wiesza. Co więcej przy włączonym gnomie i próbie
> wejścia na zamontowany zasób wiesza się również konsola. Dodam jeszcze,
> że nie jest to raczej sprawa jednostkowa, bo na dwóch kompach mam
> dokładnie to samo.

> A taki Debian stabilny...

e tam stabilny. kazda aplikacja moze byc napisana dobrze lub zle. bledy sie
zdarzaja. latwo wymagac od innych nieomylnosci, trudniej od siebie:)