Re: Re: gtkmm oraz nautilus

Z tego wynika, że shell traktuje "pkg-config gtkmm-2.4 --cflags --libs"
literalnie, zamiast jako polecenie do wykonania i podstawienia wyniku w
jego miejsce. Napewno użyłeś backtików a nie zwykłych apostrofów?

Użyłem " ' ", czyli znaczka leżącego u mnie na jednym klawiszu z cudzysłowem ".
Znam go pod nazwą magiczny apostrof, czyli jakby cudzysłów z jedną kreską (pół cudzysłowiu :-) ) Myślę, że może być to główny problem, gdyż:

pierwszy.cpp"

dostaję ten sam komunikat - nie ma pliku gtkmm.h
Po wpisaniu komendy "pkg-config gtkmm-2.4 --cflags --libs" dostałem 5 linijek komunikatów:
"-DXTHREADS -I/usr/include/gtkmm-2.4 ..." - tak sobie lecą te komunikaty tylko z napisaniem o innych
plikach, czy bibliotekach. ---------------------

zmieniłem kod pliku pierwszy.cpp i wpisałem ścieżkę do gtkmm.h - "#include </usr/include/gtkmm-2.4/gtkmm.h>".

A jak ta linijka brzmiała wcześniej? I co wypisuje pkg-config?

Wcześniej, było zgodnie z dokumentacją "#include <gtkmm.h>". Dawało to dokładnie ten komunikat o którym pisałem. Zmiana linijki
powodowała podanie komunikatu o braku pliku nie w odniesieniu do
gtkmm.h, a do plików, do których odniesienia zawiera gtkmm.h (np.
button.h itd.)

pozdrawiam

piotr biały