Re: Komp z Pentium 75MHz a Kernel 2.4.x

Wojciech Ziniewicz wrote:

Chodzi o to że journaling zaibiera bardzo (bardzo) dużo zasobów systemowych na starych kompach i oczywiście można go postawić i na 60 MHz , ale po co skoro ext2 wydaje się być o wiele szybszy. Stare procki ledwo wyrabiają z zapisem (PIO) a jeszcze im journal dokładać ? Dla mnie to bez sensu.
Może jestem drobiazgowy, ale jako że używam ext3, interesuje mnie jego wydajność i problemy z nim związane, stąd moje pytania:

1) Z czego wynika owe pożeranie ("bardzo duże") zasobów przez journaling? (rozumiem, że mam dodatkowe procesy obsługujące journaling, ale nie zabierają mi zbyt wiele zasobów)(może jakiś link do artykułu, bo szukałem i nie znalazłem nic na temat)

2) Skąd to "o wiele szybszy", jeżeli ext2 i ext3 się praktycznie nie różnią poza journalingiem?

--
pozdrawiam,
Piotr Dociekliwy Stefański