tracę obraz przy przełączeniu z terminala x do tekstowego i z powrotem

Witam
Robie codziennie upgrade i to mnie chyba zgubiło, ponieważ
kiedy przełączam z terminala Xowego do tekstowego a potem
znów do Xowego to tracę obraz. Mam różne kreski, widzę taki
jakby złożony z różnych krzaków tekst - nazwa mojego kompa
(jak ktoś chce to podeśle zdjęcie). Ostatnio pisałem że
dzieje się tak przy każdej zmianie terminala, ale jest to
tylko przy zmianie z terminala Xowego, problem występuje
tylko gdy jest włączony kdm lub gdm. Jakieś pomysły? może
coś z jądrem nie tak? nic nie zmieniałem. Dystrybucja SARGE
Proszę o pomoc.