Re: Komp z Pentium 75MHz a Kernel 2.4.x

Dnia 2004-07-11 10:00 użytkownik Dave napisał :

nie slyszalem o procesorach Pentium AMD ;)

A ja nie słyszałem, żeby wg netykiety odpisywało się nad cytowanym postem.

Ostatnio walczyłem z instalacją Debianaka 3.0 Woody dla kompa z
prockiem Pentium AMD 75 MHz. Komp nie ma możiwości bootowania
z CD-ROMu, wiec instalacje przeprowadzalem z dyskietki z DOSem i
na dysku dystrybucyjnym uruchamialem wersje "bf24" (poprzez loadlin.exe).
Problem, w tym że po tym wyborze program wstępnie rozpakowuje
jądro po czym wypisuje komunikat "System halt" i instalator zatrzymuje się.
Zależy mi na wykorzystaniu jadra 2.4.x na tym komputerze. Pytanie, czy po
zainstalowaniu Debiana 3.0 z jądrem 2.2.x wystarczy skompilowac nowe jądro
w wersji 2.4.x i podpiąc pod LILO, czy konieczna jest również aktualizacja
lub
zmiana części softu.

To się uda, niepotrzebna będzie żadna zmiana softu, o ile oczywiście w kernelu 2.2.x znajdziesz wszystkie sterowniki potrzebne do uruchomienia systemu. Jak już zostało również powiedziane, nie będziesz mógł z tym kernelem używać takich systemów plików jak reiserfs, xfs, jfs, itp. Jeśli chcesz ich używać to musisz skompilować kernel 2.4.x, po czym czeka Cię trochę zabawy z tworzeniem nowych partycji, ale to już inny temat. Poza tym jeszcze jedna uwaga - kompilacja kernela na Pentium 75 MHz będzie bardzo długa, jeśli możesz to spróbuj skompilować na innej szybszej maszynie.
Pozdrawiam!

P.S. Staraj się nie pisać w html jeśli nie potrzeba.

--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`