Re: Abit BE6-II i dysk UDMA66

Dzięki wszystkim za odpowiedzi....

Wydaje mi się, że jednak problem nie tkwi w Linuxie.
Prawdopodobnie mamm taśmę gdzieś uszkodzoną... którąś żyłkę.
Tyle, że na Windows to działa.... gry zrzucają się z CDROMu bardzo szybko.
A pliki z partycji na partycje ida jeszcze szybciej....

Knoppix się zaczymuje na dłuższą chwilę po starcie DMA... i rusza z
wyłączonym.
Debian Sarge wyzruca błędy 0x.... (nie pamiętam co dokładnie...).
Hdparm nie wyrzuca błędów, ale nie włącza DMA. Powiedział bym raczej, że
transfer spada po użyciu hdparm.

Inna rzecz jaka mi się dzieje to to, że startuje system po włączeniu
zasilania bez problemu.
Natomiast po restarcie BIOS szuka systemu na CDROMie i floppie... i dyskach
na zwykłym IDE, natomiast nie chce szukać na dysku podłączonym do
kontrolera.
Teraz najlepsze... nie pomaga ctrl+alt+del i nawet reset, restartuje się i
dalej nie szuka tam gdzie trzeba. Trzeba wyłączyć go przyciskiem i włączyć
jeszcze raz.
Dopiero po takim zabiegu leci dalej. Czy to może mieć związek z taśmą? Czy
raczej mam firmware uszkodzony...

W biosie próbowałem ustawiać na wszystkie możliwe sposoby sekwencje startu,
nawet podając urządzenia których nie ma.
Efekt pojawia się zarówno po restarcie Linuxa jak i Windowsa. Kończy
sprawdzać CDROM i Flopa i staje.. bez żadnych komunikatów.

Efekt pojawił się po instalacji XP (wcześniej był Win98) ... zarówno jak
jest Lilo, jak i standardowy bootsektor.

Trefny ten komp. :(

Chwilowo jadę się wczasować... ewentualne moje odpowiedzi na listę po 22
lipca.
Z góry dzięki za pomoc.