Re: [OT] Pracownia na P100/16MB

Dnia Fri, 9 Jul 2004 15:54:31 +0200
chemiczek@poczta.onet.pl (Krzysztof Krupa) napisał:

> Ciekwawy pomysl.
> Studenci stawiaja sobie serwer u siebie na stacjach roboczych
> w trybie testkowym oczywiscie, a konfiguracja tego co trzeba
> konfigurowac pod X'ami przeprowadzaja laczac sie uprzednio
> z vncserver'em.

> Tylko jak postawic 16 vncserver'ow na serverze X'ow. Na jedna grupe
>  oczywisciei a bedzie ich 4 :-) Skryptem?
No proste ;]
> No chyba ze kazdy student na poczatku zajec polaczy sie z
> serwerem przez np. ssh i uruchomi z wlasnego konta vncserver.
> Potem juz polaczy sie z poziomu svncviewer.
> Hmmm.
>
> A wiesz moze jaka maszyne musze postawic na serwer, zeby 16 osob
> moglo dzialac w tej konfiguracji? Minimum sprzetowe?

Jakiś nie-celeron ani nie-duron , tylko coś co ma dużo kejczu , tak minimum 512 mega ramu i go maksymalnie odciążyć (czyt - postawić na nim podstawowe usługi bez X'ów ) , (jeśli ma być wmaker na X'ach to np z icewm, lub enligtenment to już nie ma opcji) do tego propnuje żeby studenci działali np. parami - po dwa svncviewery do jednego vncservera - wtedy obydwaj mają władzę nad myszką itd. żeby jeszcze bardziej odciążyć to możńa zamiast wmakera postawić twm - w końcu jest w nim całkwiem dużo a nie znam nic mniejszego.
Wiem że u mnie na celku 540 (320 mega ramu) na odpalonym jednym userze przy kompie (kompilacja javy i jakieś inne programowanie- X'y z gnome) , siedze sobire czasem na vnc z gnomem i nie ma problemu. Więc postawić 16 (albo nawet 8 )serwów pod X'y z wm to już chyba nie problem.
--
Pozdrawiam ,Wojciech Ziniewicz